Alla inlägg under oktober 2014

Av Anders Tjernberg - 30 oktober 2014 15:24

Nu är operationsförberedelsen gjord och jag har fått en prel. tid till op. Gumman följde med till Umeå på förberedelsen. Det gjorde dagen bra mycket trevligare. Träffade läkare, narkosläkare, gjorde EKG, lämnade blod och checkade in på avdelningen. Operationen kommer bli på måndag och jag ska in på avdelningen på söndag vid lunch för att börja förberedas med tarmtömning och andra förnedrande aktiviteter. Är jäkligt nervös för detta. Fast ser samtidigt fram emot det. Vill ju börja gå mot ett friskt liv. Får hoppas att dom kan plocka bort all cancer och att den inte metastaserat.

Av Anders Tjernberg - 24 oktober 2014 08:24

Nu har kallelsen till operationsförberedelsen kommit. Tis28/10 bär det av mot Umeå. Så nu får jag hoppas att Sänkan håller går ner så att en operation kan bli av. Fick reda på att Sänkan gick åt fel håll igår. Inga jättehöga värden men oroande att den stiger. Pssst... Tog en Ipren idag för att få ner den. Men säg det inte till nån. Av nån anledning kan jag tydligen bota bakterieinfektioner med Ipren. Läkarna fattar inte hur det går till men jag har bevisat att det fungerar när jag låg inne sist. Hehe... Det har stått klart för mig ett tag nu att läkarna har ingen som helst aning om vad som händer i min kropp. Det är lite lustigt faktiskt. Är helt sjukskriven nu i ett par dagar för att få ordning på förkylningen och sänkan. Aaaaaalrightythen!!!

Av Anders Tjernberg - 16 oktober 2014 18:25

Jobbigt att vänta. Lite som att "du kommer att sprättas upp fullständigt och opereras av två läkarlag i tio timmar i sträck. Vi hör av oss. Jobba på o tänk på nåt annat så länge".

Av Anders Tjernberg - 14 oktober 2014 17:57

Ingen operationstid ännu. Lämnat prover som visade sig vara bra. Lite förhöjd sänka men den går stadigt nedåt. Förkyld. Bäst att baka av alla jävla förkylningar, magsjuka o annat skit innan op. Bara att hålla tummarna att man kan få vara frisk till op när det nu blir.

Av Anders Tjernberg - 9 oktober 2014 16:05

Nu har man lyckats krympa tumören ngn cm i vardera riktningen så nu har planeringen för op påbörjats. Det kommer med stor sannolikhet bli en fullskalig whipple, vilket är en väldigt omfattande operation. Man väljer alltså att inte medicinera ett halvår till för att försöka krympa ytterligare utan köra nu i höst. Exakt dag har jag inte ännu. Nu är man skakis...

Av Anders Tjernberg - 9 oktober 2014 15:59

Nu var det länge sedan jag skrev något. Det har varit mycket samma-samma. Sommaren har rullat på som vanligt. Jag käkar glivec och försöker hålla igång. Jag ha däremot fått feber med tätare mellanrum nu. Blivit inlagd tre gånger och två av dem har jag fått antibiotikakurer. Senaste gången testade man att skippa antibiotikan då man inte hittat någon egentlig bakterie att bota. Man tror nu att febern beror på tumörnekros. Dvs att knölen dör. Vilket är positivt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards